7 kwietnia 2014

LBA #3

Tym razem do zabawy zostałam nominowana przez kwiatusię  z bloga Żyć nadal z pasją. Dziękuję jej bardzo za wyróżnienie, a Was zapraszam do przeczytania moich odpowiedzi. 


1.Którego bohatera literackiego zaprosiłabyś/zaprosiłbyś na zbliżające się święta Wielkanocne? I dlaczego akurat jego?
Gdybym była nadał małą dziewczynką, bez wahania odpowiedziałabym, że Kubusia Puchatka :) Teraz myślę, że na te święta z chęcią ugościłabym u siebie Sherlocka Holmesa lub bohatera „Wyliczanki” - Dave Gurneya. Obaj byli bardzo błyskotliwymi detektywami. Obaj mi zaimponowali i dlatego chciałabym ich bliżej poznać.

2.„Wonderful world” czy jednak „Dziwny jest ten świat”?
Oj, jak najbardziej – „dziwny jest ten świat”. Chyba nigdy nie przestanie mnie zadziwiać, szokować, intrygować. Ale to dobrze, bo nigdy nie znudzi mi się życie :)

3.Czy jest jakiś gatunek literacki, do którego czujesz awersje? Jeżeli tak, to czy sięgasz po lektury z tego gatunku, recenzujesz, czy omijasz je szerokim łukiem?
Nie przemawia do mnie fantastyka. Po prostu nie czuję się dobrze, gdy czytam o zombiakach, wampirach i innych potworach. Poza tym nie lubię się bać, a lektury, w których występują owe postacie to najczęściej straszne horrory (przynajmniej w moim odczuciu!). Czytałam jednak parę książek z gatunku fantastycznych i mogę z czystym sercem stwierdzić, że  „Hobbit” i „Miasteczko Salem” – mimo moich awersji – są jednymi z lepszych książek, jakiekolwiek w życiu czytałam. Poza tym rzadko czytuję biografie.

4.Czy masz jakiś sekret, którego nie zdradziłaś/eś nikomu?  (Może masz ochotę go teraz wyznać? ;))
Myślę, że każdy ma sekrety. Większe, mniejsze, ale ma. To dobrze, bo w relacjach międzyludzkich takie małe tajemnice dodają pikanterii, sprawiają, że chce się obcować z danym człowiekiem, chce się go dalej poznawać…  Ja Wam nic nie zdradzę, sami mnie z czasem lepiej poznacie :)

5.Co przyczynia się do tego, że wracacie do raz odwiedzonych blogów? Co musi mieć blog w sobie, że go śledzicie i komentujecie wpisy?
Blog musi zawierać treści, z którymi się poniekąd zgadzam. Najlepiej – jeśli mowa o blogach książkowych – gdy zainteresowania danego blogera pokrywają się z moimi. Wtedy mogę mieć nadzieję, że przeczytam o książce, po którą chętnie sama bym sięgnęła, którą będę mogła wpisać na swoją listę książkowych chciejstw, że dowiem się o jakimś ciekawym autorze, wydarzeniu itp. Poza tym blog musi być czytelny, a wypowiedzi danego blogera nie powinny nikogo obrażać. Cenię także konwersację na blogach, swobodną wymianę myśli. 

6.Jakie jest Twoje największe marzenie?
Żyć długo i szczęśliwe wśród ukochanych ludzi i mnóstwa książek. Nic więc niesamowitego, ale i te proste marzenia wymagają wiele pracy i zaangażowania, by zostały w pełni zrealizowane.

7.Co byś zrobił/a gdyby przez przypadek trafił w Twoje ręce kupon lotto, a na nim znajdowałaby się ta jedyna szczęśliwa, zwycięska szóstka ?
Oczywiście, poszłabym na policję i zgłosiła fakt znalezienia takiego kuponu…
Nie no, chyba jednak żartuję (jej, czy jestem aż taką egoistką?). Przede wszystkim kupiłabym wszystkie książki ze swojej ogromnie długiej listy, skończyłabym studia za granicą i wybrałabym się na jakieś egzotyczne wakacje. Tyle dla mnie. Za resztę, a myślę, że zostałoby sporo, spełniłabym marzenia swojego chłopka, rodziców oraz nieco dalszej rodziny. (uff, jednak nie jestem egoistyczną zołzą). 

8.Jak zapach kojarzy Ci się z dzieciństwem?
Dzieciństwo nierozerwalnie kojarzy mi się z zapachem siana, bzu, malin oraz pieczonych w ognisku zmieników. 

9.Co robisz, gdy idąc ulicą przygląda Ci się przystojny mężczyzna / piękna kobieta, a Ty zauważasz w witrynie sklepowej, że masz "wąsik" z wypitego rano cappuccino?
Jak to co? Oblizuję się – uwielbiam piankę z cappuccino! Mniam. 

10.Ile najdłużej byłabyś/byłbyś w stanie wytrzymać bez swojej pasji?
Do tygodnia. Ale muszę być naprawdę zapracowana, zmęczona, chora lub zdenerwowana (czasami jakaś "wybitna" szmira tak mnie zirytuje, że przez kilka dni nie jestem w stanie sięgnąć po żadną inną książkę).

11. Dlaczego odwiedzasz mojego bloga?
Bo lubię. Tak po prostu… Czuję, że większość z recenzowanych przez Ciebie książek, spodobałaby się i mnie. To daje mi takie poczucie swoistej więzi. 

Tym razem również nie nominuję nikogo, ale każdego chętnego zapraszam do zabawy. Myślę, że kwiatusia nie obrazi się, jeśli odpowiecie na jej pytania.
Pozdrawiam wszystkich :)

14 komentarzy:

  1. Ja zaś jestem zagorzałą fantastyczką :) wszystko co fantastyczne nie jest mi obce :) zapachy dzieciństwa mamy podobne... chyba ten nasz wiek tak ma, że zamiast zapach nowego komputera albo, nowych ciuchów bardziej znajome nam są lasy, pola łąki góry i doliny :D (wiekowe szoguny, krzako chodziarze :D )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I chwała nam za to! Moje najwspanialsze wspomnienia z dzieciństwa to nie zakup nowego iphone czy tabletu, ale wygłupy z rówieśnikami, spacery, gry na świeżym powietrzu, łażenie po drzewach. I bardzo, bardzo się z tego cieszę.

      Usuń
  2. "wybitna" szmira .... musiała Ci nieźle któraś zajść za skórę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I takie "cosiki" udające książki się trafiają. Niestety.

      Usuń
  3. Też miałam pytania od kwiatusi :) Twoje odpowiedzi niezwykle ciekawe. Ja bez swojej pasji nie dałabym rady wytrzymać nawet dnia. Wiem, bo próbowałam. Gdy minęło połowa dnia, ja chodziłam zła, sfrustrowana i wściekła niczym nałogowy palacz, któremu odebrano papierosa ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, czytałam :)
      Ech, dobrze jednak że książkowy nałóg nie jest tak groźny jak nikotynowy :D Ja jednak czasami potrzebuje takich dłuższych przerw, ale później nadrabiam to czytając 5-6 książek tygodniowo.

      Usuń
  4. Dziękuję, że odpowiedziałaś na moje pytania. :)
    Bardzo mi się podobają Twoje odpowiedzi. Też zaprosiłabym Sherlocka Holmsa. Podobnie jak Ty nie przepadam za fantastyką, a "Masteczko Salem" zrobiło na mnie duże wrażenie. Mam ochotę wrócić kiedyś do tej książki, czytałam ją dawno temu.
    Podoba mi się odpowiedź na pytanie 9. ;)
    Oczywiście zapraszam do zabawy wszystkich zainteresowanych, z przyjemnością przeczytam Wasze odpowiedzi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja raz jeszcze dziękuję Ci za wyróżnienie :)
      Cieszę się również, że troszkę nas łączy!

      Usuń
  5. bardzo wyczerpujące odpowiedzi :) też się staram wyczerpująco, ale nie zawsze mi się to udaje. w ciągu ostatnich dni dostałam 8 nominacji, przydałoby się rozciągnąć dobę ;) zauważyłam już wcześniej, że nie lubisz fantastyki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Starłam się jak najdokładniej odpowiedzieć na każde z pytań.
      No tak, z fantastyką mi nie po drodze, ale staram się znaleźć odpowiednią ścieżkę do niej prowadzącą. Nawet kupiłam sobie ostatnio książkę z tego gatunku! OOO!

      Gratuluję tylu nominacji!

      Usuń
  6. Masz piękne marzenie, oby Ci się spełniło!

    OdpowiedzUsuń
  7. O rany, SH przy jednym stole? Przemyślałaś to dobrze? ;d Jak tak, to proszę - zaproś i mnie! ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko -jakimś cudem - trafiłby do mojego domu, na pewno o Tobie nie zapomnę :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...